Nu credeam ca o sa citesc vreodata vreo carte scrisa de autor roman si sa imi placa. Nu ma dau in vant dupa literatura romaneasca, de obicei, dar Oana Stoica-Mujea este o exceptie din punctul meu de vedere. Am terminat de cateva zile Razboiul Reginelor-cartea I- volumul 1 si mi-a placut extrem de mult.
Autoarea m-a scos din aceasta realitate in care traim…. rutina de zi cu zi, si mi-a creat o noua lume, un nou taram, construit de la zero, un tinut foarte frumos cu tot felul de creaturi , una mai frumoasa decat cealalta[ elfi, arkuzi, pitici, zane, elpizi, sperieni, sinari].
In primul volum al acestei serii sunt prezentate toate rasele prezentate mai sus si situatiile din fiecare tinut.
Toata actiunea se invarte in jurul Yassunei, regina a elfilor care este pierduta si creste alaturi de oameni, in satul Ziar, pana in momentul in care este tradata si este nevoita sa plece.
Tanara elfa este cautata de toata lumea. Fiecare vrea sa o ajute sa ajunga in siguranta la neamul ei pentru a obtine o alianta cu elfii impotriva Regelui Ceasornicar care este un rege periculos si care incearca sa distruga  tot ce ii iese in cale.
Yassuna traieste o adevarata aventura, parcurge multe drumuri si cunoaste multa lume care o ajuta sa se descopere pe ea insasi, o invata sa lupte, sa se apere, sa ia o decizie….sa gandeasca…sa auda….= sa invete sa fie o regina buna.
Primul loc pe care il viziteaza este tinutul zanelor unde se imprieteneste cu Min’yara- regina Zanelor care ii ofera un arc, pentru a putea sa o ajute in drumul ei. Apoi ajunge in Landra unde intalneste pe Mos Grap, un vraci batran care ii este de asemenea alaturi si ii daruieste o spada tot pentru a-i fi de folos in viitor. Iar ultimul dar nu cel din urma loc in care poposeste este in tinutul elpizilor, unde egina elfa este invatata de regele Fhar-Dur sa lupte, sa citeasca, sa se apere…si nu in ultimul rand MAGIA.
Acum Yassuna este pregatita sa lupte, pentru a ajunge inapoi la neamul ei!

Mi-a placut aceasta carte foarte mult pentru ca am reusit sa invat mai multe despre culturile acestor personaje fantastice. Mi-a placut  modul in care a fost creat personajul Yassunei pentru ca este foarte puternica si incapatanata, cu multe puteri ascunse de care nici macar ea nu stie , inca.

Recomand tuturor aceasta carte! Abia astept sa incep volumul 2 pentru a vedea cum se continua aventura tinerei elfe.

Cartea a aparut la Editura Tritonic si o puteti comanda de Aici.

