Tu ai citit vreo carte cu ruşi?Cu acţiunea petrecându-se în Moscova? cu nişte oameni moscoviţi de-a binelea? Ei bine, eu abia ce am terminat una. Dezghețul- A. D. Miller .Nu am avut niciodată vreo atracție de ruși, așa că nu știam mai nimic despre tradițiile lor sau despre ei însuși. La place vodca, la greu, asta e clar.
La finele acestui roman nici nu știu ce pot zice, mi-a plăcut……sau nu mi-a plăcut……toată acțiunea acestui roman a fost într-o stare de latență până la ultimele pagini, iar sfârșitul a fost o revărsare de informații , de fapt au fost evidențiate mai multe detalii nesemnificative, pe care tu , ca cititor nu le observi pe parcursul romanului.
În momentul de față pot spune că nu îmi plac rușii deloc. Autorul acestei cărți a avut grijă să scoată în evidență acea „urâțenie” a sufletului unui rus, foamea după bani şi putere.
În carte este vorba despre un avocat englez care se apropie cu paşi repezi de vârsta a doua[Nick Platt sau Kolia] care din cauza unei priviri inocente, din cauza bunătăţii lui ajunge să afle că persoana pe care o iubeşte doar s-a folosit de el, pentru niste afaceri murdare, şi pe deasupra îl ” uşurează” şi de douăzeci şi cinci de mii de dolari.
Aşa, deci totul a început când Nick mergea spre casă de la serviciu[deşi era englez era stabilit in Moscova de câţiva ani pentru că acolo lucra, ca şi avocat]. Întâlneşte 2 fete, Katia şi Maşa, tinere, frumoase care îl „distrug” într-un fel sau altul. Se împrietenesc într-un mod destul de bizar[în metrou ]. Autorul şi afirmă că „Rusia este o ţară bizară  cu păcătoşii talentaţi”.
Între Maşa şi Nick este o „iubire ” obişnuită , la o primă vedere. Însă Maşa si verişoara ei îl atrag pe englez într-o capcană, într-o mafie imobiliară. Îi face cunoştiinţă cu o bătrânică, Tatiana Vladimirovna, care se dă drept mătuşa lor , şi care este de asemenea complicele celor două fete în furtul celor douăzeci şi cinci de mii de dolari. Totul merge ca pe roate in Moscova, nişte acte falsificate[că doar „În Rusia încă nu s-a inventat un document pe care să nu îl poţi cumpăra „], cateva minciuni si ta daa, reţeta ideală de a goli pe cineva de bani.
Mi-a fost puțin milă de Nick, pentru că a rămas cu ochii in soare.Însă la sfârșit , lui nu ii părea rău după banii pierduți, lui îi părea rău după Mașa, fata pe care o iubea și care l-a părăsit totodată.
Cartea aceasta nu a fost tocmai genul meu, însă este frumoasă și se citește repede.
Cartea a apărut la Editura Allfa, și autorul cărții își clasifică romanul în categoria thriller-ului, însă eu nu cred că se încadrează în acel gen.Chiar deloc, …sau poate puțin….

Cartea poate fi comandată de Aici

