Nu am mai postat de o vreme la rubrica cu poezii, iar azi de dimineata  priveam pe geam si sorbeam din cafea ,ceea ce m-a dus cu gandul la „Ganduri de Dimineata”- Daniel Tudose. Am citit cateva poezii de pe blogul lui si sunt superbe. Chiar mi-au starnit intereseul pentru ele, iar din cand in cand mai trebuie sa ne delectam si cu niste poezii.
Mai jos veti gasi cateva poezii si un frament din prefata cartii. Sper sa va placa!

Fragment din prefața volumului I
,,Din totdeauna m-au fermecat şi pasionat atât jurnalele cât şi cei care le-au ţinut. Mi-au părut oameni a căror viaţă a fost una plină, cu fel şi fel de momente demne de consemnat sau pur şi simplu oameni care ştiu a zugrăvi frumos diverse întâmplări care cred ei că le reflectă cel mai bine convingerile şi felul de a fi. Am încercat şi eu de multe ori să surprind într-un jurnalanumite zile şi întâmplări semnificative dar mereu am uitat de el după puţin timp. Poate pentru că mi s-a părut anostă povestea mea sau poate pentru că, din contră, a fost prea plină cu alte lucruri şi pur şi simplu am uitat de ce mi-am propus. Nu ştiu. În orice caz la idee nu am renunţat niciodată definitiv. M-am gândit la diverse soluţii mai simple, care să ocupe mai puţin timp, inclusiv la un fel de arhivă audio pe care să o folosesc mai târziu în vederea întocmiriii unei astfel de scrieri. De această dată m-am întrebat însă oarecum ironic ,,Oare, odată trecute faptele şi întâmplările, vor mai interesa pe cineva ? …”.

,, MOMENT POETIC…”

Te-așzugrăvi
Te-aș zugrăvi-n cuvinte,
Dar nu-i vocabular
Să poată să cuprindă
Întregu-ți preaplenar.
.
Te-aș zugrăvi-n culoare,
Dar bietul rogvaiv
Sărac e în nuanțe
Și cade în naiv.
.
Te-aș zugrăvi în cântec,
Dar portativ afon
Întreaga-ți simfonie
Nu-ncape-n acest ton.
.
Te-aș zugrăvi în piatră,
Dar dalta grosieră
N-ar reuși decât
Tot piatră efemeră.
.
Te-aș zugrăvi în vise,
Dar ceasul pământesc,
Mileniu de visare,
Puțin e s-o înplinesc.
.
Te-aș zugrăvi în lacrimi,
Dar par izvor uscat
Să pot uda eu unul
Oceanul nesecat.
.
Așa că îmi rămâne
Doar veșnica mirare
Și biata neputință.
Prostie, ești preamare !


,, UN ZÂMBET”

Un zâmbet
 Am căutat în jurul meu un zâmbet,
Un zâmbet sincer, unu-ne’npietrit,
Pe chip un dram suav de însuși suflet,
Grimasa bunului cel nerostit,
A albului, acel de nepătat,
Indiferent de tina cea din jur
Orice ocean de lacrimi l-a scăldat
Nu i-a știrbit nimica din contur.
O, lacrimi…da, acolo-i de aflat
Întreg acel înmiresmat surâs,
La fel de pur, senin chiar și-norat
Dar nu oricum, de orișicare plâns.
M-am înșelat întâi, chiar păcălit
Cu plânsul cel sonor, de față haină,
Dar l-am aflat apoi într-un sfârșit
Sub lacrima-ți tăcută și de taină.

,,MUZĂ NEAGRĂ”


Muză neagră
 Rima îmi suspină,
Versu-nlăcrimat,
Fila cea velină
Scoate un oftat
Când penița udă
Trupul îi sărută,
Marea albă, nudă,
Într-o șoaptă mută
Îmi strigă haină,
Dor îndepărtat,
Nu-nmuia în tină
Tocu-țimaculat,
Fruntea îmi asudă,
Mâna nu ascultă,
Nici nu vrea s-audă,
Dorința-iprea cruntă,
Rima îmi suspină,
Cu negru oftat
Călimara-i plină
De când ai plecat.

Deci, ce parere aveti despre ele?[ Mai multe poezii gasiti pe site-ul autorului, click Aici]

