Fiind o lună foarte plină am luat-o încet cu cititul. Totuşi, am citit cartea Mic dejun la Tiffany- Truman Capote. Cartea mi-a fost oferită de Librăria online Libris.
De la această carte am avut nişte aşteptări foarte mari. Autorul este destul de cunoscut şi foarte de succes. Cartea Mic dejun la Tiffany este bestseller, fiind o carte foarte bine vândută.
Sincer? Da, este o carte bună, dar nu excepţională. La cât de bine este promovată mă aşteptam la o poveste care să şocheze, dar a fost o carte simplă, accesibilă oricărui tip de cititor care se citeşte foarte repede.
Personajele pot fi cu uşurinţă asociate cu alte personaje din alte cărţi, sunt conturate după un anumit stereotip.
Acţiunea se petrece în perioada anului 1947, în New York. Am aflat în carte o altă imagine a New York-ului. Un New York autentic, mai frumos şi la fel de faimos ca şi în ziua de azi.
Holly Golightly este o tânără foarte controversată, un personaj liber. Are un trecut destul de zbuciumat,se căsătoreşte  la doar 14 ani şi nu după mult timp îşi părăseşte fratele, soţul şi copii şi pleacă în lume. Îşi schimbă des locuinţa, este foarte frumoasă, aşa că iese cu mulţi bărbaţi cunoscuţi de pe urma cărora trăieşte.  Locul ei preferat pe care îl şi consideră „acasa” este localul Tiffany.

„Lucrulcare mă ajută cel mai mult e să mă sui într-un taxi şi să mă duc la Tiffany. Mălinişteşte pe loc tihna şi splendoarea locului; nu ţi se poate întîmpla nimicrău acolo, nu alături de acei domni amabili şi bine îmbrăcaţi, în mireasmaaceea plăcută de argint şi de portvizite de crocodil. Dacă aş putea găsi un locîn viaţa reală în care să mă simt ca la Tiffany, aş cumpăra nişte mobilă şi aşboteza pisica.”
 Mi-a plăcut mult de Holly pentru că ea nu avea reguli. Trăia cum vroia, făcea ce dorea, reuşea să se descurce cu fel şi fel de situaţii. Mereu ştia mai multe decât lăsa să se vadă. Iubea foarte mult viaţa, în special bărbaţii mai în vârstă!
 Scriitorul nostru[ celălalt personaj principal] este un tip simplu , un om de rând care ajunge să se îndrăgostească tocmai de binecunoscuta Holly. Amândoi locuiau în acelaşi bloc şi frecventau acelaşi local, Tiffany.
 Soarta îi face să se observe unul pe celălalt. Se împrietenesc şi fac o groază de lucruri împreună. Holly îl îndrăgeşte foarte mult, deoarece semăna cu fratele său care era plecat pe front.
 Eu cred că la un anumit punct şi Holly s-a îndrăgostit de scriitor, însă asta nu a împiedicat-o să îl părăsească şi să calatoareasca în lumea întreagă.
 A fost super drăguţă povestea. Vă recomand cartea. Are doar 187 de pagini şi merge repede.  Mi-ar fi plăcut să aibă o continuare această carte, pentru că încă nu pot accepta finalul.
 Această carte are şi ecranizare. Am auzit lucruri bune şi despre film. Încă nu m-am uitat pentru că nu am vrut să îmi influenţeze părerea despre carte!
 Vă las mai jos trailerul filmului:
 Cartea a apărut la Editura Polirom şi o puteţi comanda de Aici cu doar 17,96 RON.
 Domnişoara Holly Golightly, Călătoare
