Într-o lume  schizoidă, în care omul pare că şi-a pierdut rostul existenţial şi fiinţial, cartea lui Geoge W. Burns ,,101 poveşti vindecătoare pentru copii şi adolecenţi”, apărută la Editura Trei, este un ghid util pentru educatori, fie ei părinţi, bunici, profesori, psihologi.
Subtitlul cărţii  ,,Folosirea metaforelor în terapie’’ este sugestiv, căci metafora vorbeşte despre unitatea lumii şi despre aptitudinea limbajului de a o reda. Îmbinarea metaforei cu povestea trimite la  o altă lume, în care spaţiul şi timpul înseamnă evadare din cenuşiul cotidian şi pătrunderea în lumea paradisiacă a copilăriei şi adolescenţei.
Poveştile vindecătoare ale lui G. W. Burns completează cu succes seria poveştilor cu tâlc, valorificând mituri srtăvechi sau informaţii din filme contemporane. În calitatea sa de psiholog, G.W. Burns ştie că omul este o fiinţă comunicativă, că, din cele mai vechi timpuri, el comunică şi se comunică. Cartea lui este un îndemn la redescoperirea lui homo diegeticus ascuns în fiecare dintre noi. Popoarele au rezistat de-a lungul timpului prin poveste, istoria civilizaţiei înseşi este o poveste, ca atare un om se poate vindeca printr-o poveste.
Aşa cum afirma Lucian Blaga, ,,Frate, o boală învinsă este orice carte”, poveştile vindecătoare ale lui Burns sunt structurate pe părţi şi capitole, răspunzând celor mai diverse întrebări cu care se confruntă omul: Cum să-mi înving teama?, Cum să-mi gestionez emoţiile?, Cum să-mi controlez furia?, Cum să ajung la sufletul copilului meu?,etc.
Autorul clarifică modul în care povestea devine o modalitate de cunoaştere şi autocunoaştere, îndemnându-i pe părinţi să redescopere plăcerea de a sta de vorbă cu copiii lor, seara, înainte de culcare în faţa şemineului sau într-o binemeritată plimbare în parc după o zi de muncă agitată.
Citind cartea, am descoperit poveşti care mi-au însorit copilăria şi pe care le-am înghesuit într-un colţ de memorie prăfuit, poveşti care m-au ancorat în lumea animată a copiilor.
Pentru că ,,orice lucru şi orice om îşi au povestea lor’’, cum susţine unul dintre personajele simbolice ale cărţii, Povestaşul, vă invit să descoperiţi şi să valorificaţi dimensiunea ludică şi diegetică tăinuită în lumea din noi şi din afara noastră.
Mulţumesc Librăriei online Libris pentru această carte!! De asemenea vreau să îi mulţumesc şi doamnei mele profesoară de română pentru ajutor!
Lectură plăcută!

