La editura Leda

Puteti Precomanda volumul 2 din Elita Intunecata, Hex sau Puterea Farmecelor

Si CHIMIE PERFECTĂ de Simone Elkeles

MAGIE DE DOI BANI

Un roman din seria FEMEI DIN CEALALTĂ LUME de Kelley Armstrong

După cum probabil mulţi dintre voi ştiu, registrul narativ e schimbat, personajul principal este, de această dată, Paige Winterbourne, dar ritmul de thriller paranormal rămâne, ţinându-te cu sufletul la gură de la prima până la ultima pagină.

Pentru Paige, o tânără şi încă neexperimentată vrăjitoare, nu este uşor să o călăuzească pe micuţa Savannah, în vârstă de treisprezece ani, pe drumul de iniţiere spre maturitate şi să o apere de toate pericolele care o pândesc. Aceasta din urmă şi-a pierdut nu de mult mama − adeptă a magiei negre −, şi se anunţă a deveni la rândul ei o vrăjitoare de temut. Totul se complică în momentul în care Leah, femeia semi-demon care i-a ucis mama, doreşte custodia lui Savannah. În acţiune intră Sabatul vrăjitoarelor, Străbunele, membrii unei atotputernice Cabale, demoni, creaturi din Cealaltă Lume, dar şi avocatul vrăjitor Lucas Cortez (implicat nu fără oarecare interes, dar mânat de bune intenţii şi atras de farmecele încântătoarei Paige)… personaje suficiente pentru ca iadul să se dezlănţuie pe pământ!
Personaje bine conturate, răsturnări de situaţii, umor, mister, romance şi multă acţiune, într-un univers supranatural pe care Kelley Armstrong ştie atât de bine să-l apropie de lumea reală.
Mai trebuie să vă pun în gardă că personajele din primele 2 volume ale seriei apar doar episodic şi fără o implicare în acţiunea cărţii, deci prezentul volum poate fi citit independent.

Cartea are 480 de pagini, formatul 13×20 cm, este cartonată fără supracopertă. Preţul de listă este 39,90 lei, iar la precomandă beneficiaţi de 25% reducere şi transport gratuit.

La editura All

FEMEIA DE CIOCOLATA de Gib Mihăescu

 

O prezenţă delicată şi discretă în viaţa personală, Gib Mihăescu este un artist al imaginarului, al lumii „semnelor“. Cu o scriitură structurată, dar tensionată până la paroxism, el creează o lume în care teama nemotivată de moarte şi de singurătate îi poartă personajul chiar spre acel deznodământ care îi produce neliniştea.

Negrişor este obsedat de domnişoara Eleonora – femeia cu tenul ciocolatiu – şi se refugiază în imaginaţie. Gelos pe rivalul său Modreanu, îl ucide în închipuire, aflând mai apoi că acesta a fost găsit mort şi în realitate. Dar spectrul acestuia apare în viaţa reală, încurcând planurile lui Negrişor de a trăi experienţa erotică cu femeia atât de dorită…

 

 

CHITARISTUL de Luis Landero

Emilio este un adolescent care dimineaţa munceşte în atelierul unui mecanic, iar după-amiaza merge la şcoală, încercând să-şi găsească drumul printr-un ,,labirint de promisiuni”. Când vărul lui, Raimundo, se întoarce de la Paris şi îi povesteşte despre marile succese pe care le-a avut cântând flamenco la chitară, Emilio se lasă purtat de visul acestei vieţi boeme şi se hotărăşte să devină chitarist. În curând, soţia şefului lui – o adevărată femme fatale – îi cere să-i dea lecţii particulare de chitară, şi astfel Emilio îşi descoperă pasiunea pentru muzică, pentru artă, pentru femeile frumoase, dar şi pentru pericol.

La editura Humanitas

Soţia din Paris de Paula McLain

Povestea de dragoste dintre Ernest Hemingway şi Hadley Richardson, cuplu teribil al Parisului anilor ’20, e una dintre cele mai cunoscute în istoria literaturii americane, iar în memoriile sale scriitorul mărturiseşte că ar fi trebuit să moară înainte de a mai iubi pe altcineva în afară de ea. Romanul, care poate fi considerat o replică la Sărbătoarea continuăa lui Hemingway, urmăreşte evoluţia relaţiei celor doi, dar şi a prieteniei lor cu membrii grupului de intelectuali expaţi de la Paris: Gertrude Stein, James Joyce, Ezra Pound, F. Scott şi Zelda Fitzgerald.

Hadley Richardson soseşte, alături de proaspătul său soţ, scriitorul Ernest Hemingway, în spectaculosul Paris al aşa-numitei Generaţii pierdute, aflat în plină epocă a jazz-ului, populat de scriitori, artişti şi filozofi care împânzesc cafenelele de pe ambele maluri ale Senei. Dar promisiunea ei iniţială, de a-şi sprijini soţul pe calea afirmării literare şi a-şi dedica viaţa ascensiunii acestuia, se dovedeşte o încercare mai grea decât estimase. În lumea plină de tentaţii, a cafenelelor unde se petrece cu absint şi jazz până în zori, a dezinhibatelor şi mereu elegantelor flapper girls, pentru cei doi e tot mai greu să păstreze armonia conjugală de care s-au bucurat în prima perioadă a căsniciei. Odată cu publicarea primului volum de povestiri al lui Hemingway şi cu succesul de care acesta se bucură, începe şi disoluţia cuplului, iar Hadley descoperă că probabil preţul plătit pentru reuşita literară a soţului ei a fost chiar căsnicia lor.

La editura Herg Benet

Când eşti obosit vrei acasă de Raluca Şandor Gorcea

„Pe capota autobuzului cerul îşi trânteşte burta umflată de păsări“. E doar unul dintre versurile în care explodează un cer urban extrem de autentic. Nu un clişeu apăsător, ci un autentic pîntece originar revărsat care modelează blocuri, oameni, bucătăriile din blocuri, cratiţele din bucătării, familiile din jurul cratiţelor. Copiii cu cheia de gît care frămîntă cerul cu pleoapele, ei indică un „acasă“ deloc comod, fără zorzoane şi floricele, şi fără indici intempestivi ai nefericirii. Acasă e acasă. Iar Raluca Gorcea a reuşit să execute perfect un joc periculos în care majoritatea poeţilor îşi rup gîtul: dragoste, familie, oraş, nostalgie. (Costi Rogozanu)

Un sentimentalism discret, atît cît să condimenteze textele, fără să le transforme într-o peltea, o inocenţă păstrată din copilărie şi care nu se transformă în naivitate, un pic de cruzime & revoltă, toate acestea reuşesc să îngheţe, într-o zonă atemporală, o imagine a, să-i spunem, cotidianului dinainte de (şi un pic după) ’89. O poezie care creează o versiune plauzibilă de biografism, ceea ce, pentru un volum de debut, nu e puţin lucru. (Romulus Bucur)

La editura Litera

Tăcere de Becca Fitzpatrick

Când n-a mai rămas decât tăcerea, oare adevărul se va putea face, în sfârșit, auzit?

Într-o noapte rece de septembrie, Nora Grey se trezește singură în cimitirul din orașul ei, fără să știe cum a ajuns acolo sau de ce. Mai rău, descoperă că nu-și poate aminti nimic din ultimele cinci luni de viață. Se pare că e dată dispărută de săptămâni bune, iar familia și prietenii dau vina pe un răpitor misterios despre care, însă, nimeni nu are nici cel mai mic indiciu.

Odată întoarsă în siguranța casei sale, Nora încearcă să-și reia viața de zi cu zi. Merge la școală, își petrece timpul cu cea mai bună prietenă și încearcă să-l evite pe noul iubit al mamei sale, nimeni altul decât Hank Millar, tatăl dușmancei ei de moarte, Marcie.

Dar o voce interioară nu-i dă pace, îndemnând-o să-l caute pe cel vinovat de coșmarul pe care l-a trăit. Crâmpeie din trecut, cuvinte și imagini nepământene, fără nici o legătură cu traiul ei obișnuit, îi bântuie visele și îi dau stăruitorul sentiment că a pierdut o parte importantă din ea însăși.

Un șir de evenimente neprevăzute o aduce pe Nora față în față cu Jev, un străin frumos, cu ochii negri ca noaptea, care o înspăimântă și o atrage în același timp. El pare să aibă toate răspunsurile și … inima ei. Cu fiecare minut pe care îl petrece alături de tânăr, relația lor devine tot mai profundă, până când își ea dă seama că e pe cale să se îndrăgostească. Din nou.

La editura Rao

Recuperatorul de Colin Harrison

În clădirile-turn de birouri, care parcă ating cerul în Manhattan şi unde „stăpânii universului” se luptă pentru profituri de miliarde, tinere mexicane muncesc ilegal, curăţând noaptea gunoiul afacerilor din timpul zilei, sub supravegherea lui Jin Li, o tânără şi frumoasă chinezoaică. Dar aceasta e mai mult decât pare la prima vedere. De fapt, ea este un pion-cheie într-un joc al puterii la nivel global şi lucrul devine evident în noaptea când decide să iasă cu maşina cu două dintre angajatele ei, la o plimbare în afara oraşului. Un thriller terifiant şi captivant, cu acţiunea desfăşurată într-un New York decadent, a cărui viaţă este înfăţişată în tuşe crude.

 

La editura Polirom

Joseph Anton: Memorii de Salman Rushdie

La 14 februarie 1989, de Ziua indragostitilor, Salman Rushdie a fost sunat de un jurnalist de la BBC, care i-a spus ca fusese „condamnat la moarte” de ayatollahul Khomeini. Atunci a auzit pentru prima data cuvintul fatwa. Ce crima comisese? Era autorul romanului intitulat Versetele satanice, acuzat de a fi fost „impotriva Islamului, a profetului si a Coranului”.

Asa incepe aventura extraordinara prin care un scriitor a fost obligat sa intre in subterana, sa se mute in permanenta dintr-o casa in alta, sub protectia echipelor inarmate de politie. I s-a cerut sa aleaga un pseudonim pe care politia sa-l poata folosi. S-a gindit la scriitorii lui preferati si la diverse combinatii intre numele lor; atunci i-a venit ideea: Conrad si Cehov – Joseph Anton.

Cum traiesc un scriitor si familia sa cu amenintarea mortii deasupra capului, mai bine de noua ani? Cum poate acel om sa-si vada de scris? Cum se indragosteste el si, mai ales, cum ii trece? Cum ii modeleaza disperarea actiunile si gindurile, ce anume il impiedica sa-si indeplineasca destinul, cum invata sa-si infrunte dusmanii? In extraordinarele memorii pe care le avem in fata, Salman Rushdie spune pentru prima data aceasta poveste: povestea uneia dintre cele mai importante batalii date pentru libertatea cuvintului in vremurile noastre. El vorbeste despre realitatea, citeodata intunecata, citeodata amuzanta, a convietuirii cu politisti inarmati, despre legaturile strinse care s-au format intre el si cei care-l protejau, despre lupta lui pentru a obtine intelegerea si sprijinul guvernelor, ale sefilor de agentii de securitate, ale directorilor de editura, ale jurnalistilor si ale celorlalti scriitori si, in fine, despre cum si-a recistigat libertatea.

O carte de o onestitate si o directete iesite din comun, convingatoare, provocatoare, emotionanta si de o importanta vitala. Si aceasta pentru ca Salman Rushdie a trait primul act al unei drame ce se petrece inca, in fiecare zi, in toata lumea.